Podmazivanje motora.
Da bi se ispravno podmazali određeni
dijelovi motora, potrebno je da ulje bude pod tlakom, inače neće biti
moguće pravilno podmazivanje i hlađenje. Nadalje, postoje komponente
koje nisu dio kruga podmazivanja, ali kojima je potreban tlak ulja za
rad, kao što su zatezači razvodnog lanca, varijabilni varijatori vremena
otvaranja ventila i sl.
Komponente zaslužne za ispravno podmazivanje.
Krug za podmazivanje sastoji se od više komponenata ovisno o konstrukciji
motora i njegovim zahtjevima. Najčešće su sastavnice sustava:
Pumpa za ulje: Riječ je o komponenti za pokretanje ulja kroz cijeli krug
podmazivanja. Ulje se usiše iz korita kroz malu cjediljku koja čisti ulje
od većih čestica i šalje ga dalje filtru za filtraciju prije dostizanja glavnih
dijelova motora. Crpka za ulje dijeli se na nekoliko vrsta ovisno o
unutarnjem sastavu. Najčešće vrste su: zupčasta Pumpa, krilna pumpa i
unutarnja zupčasta ili srpasta zupčana pumpa.
Izmjenjivač topline: Ova se komponenta sastoji od malog hladnjaka
koji se koristi za hlađenje ulja zbog temperature koja se može postići.
Obično se nalazi ispred filtera i može biti dva različita tipa: izmjenjivač
topline vode/ulja ili izmjenjivač topline zraka/ulja.
Uljni filter: Ova komponenta služi za filtriranje svih nečistoća i čestica koje
transportira ulje kako bi se spriječilo da dosegnu ostale dijelove motora.
Dijeli se na dvije vrste: jednodijelni filter i filter sa zamjenjivim uloškom.
Uljni filter može se locirati unutar kruga podmazivanja na dva različita
načina: u seriji ili u grani. Njegova zamjena je povezana sa zamjenom
ulja, što se odvija u skladu s proizvođačem.
Sklopka tlaka ulja: Svrha sklopke je otkriti prisutnost ili odsutnost
tlaka ulja u krugu. Riječ Je o prekidaču pod tlakom spojenim na indikator
na ploči s instrumentima. U modernim vozilima odašiljač tlaka ne
djeluje izravno na indikator na ploči, već izvješćuje jedinicu motora koja
uključuje ili isključuje žaruljicu indikatora.